CirilS
Pridružen/-a: 18.06. 2017, 15:00 Prispevkov: 276 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: 19 Jul 2022 07:10 Naslov sporočila: PRAVILNIK IGRANJA: |
|
|
PRAVILA IGRANJA TAROKA NA TURNIRJIH
Naslednja pravila so povzeta po načinu igranja taroka v štiri na spletni strani http://www.e-mesto.si , na katerem igra večina igralcev na teh turnirjih. So kompromis med različnimi lokalnimi pravili in vsebujejo elemente, prirejene za igranje v živo.
S prijavo na turnir potrjujete sprejem teh pravil igranja.
Zaradi nesporazumov na mizah uvajamo tole:
Uporaba »Dogovor same mize« ni dopustna. Treba se je držati tega pravilnika!
1.točka
Igra
Igramo tarok v 4 (oz. 4+1), tri kroge po 16 iger.
V primeru, da število igralcev ni deljivo s 4 igramo takole :
9 igralcev: 1 miza v 4, 1 miza v 5
10 igralcev: 2 mizi po 5
11 igralcev: 2 mizi v 4, 1 miza v 3 (upajmo, da nas nikoli ne bo 11) edinstven primer
Na mizah po 5 igralcev se igra tri kroge po 20 iger. Igralec ki meša ne igra in ne sme NIKAKOR sodelovati pri igri (prišepetavanje kateremu od igralcev in podobno), enako velja za igralce, ki so že končali z igro in opazujejo igranje pri ostalih mizah.
V primeru da se to zgodi, je igralec najprej opozorjen, pri nadaljevanju takega početja se mu nemudoma piše -70.
Na mizah (edinstven primer) po 3 se igra tri kroge po 16 iger.
TOČKOVANJE PRI IGRAH:
- Pri mizi po 3
prvi…………. 5 točk
drugi………... 4 točke
tretji………… 2 točke
- Pri mizi po 4
prvi…………. 5 točk
drugi………... 4 točke
tretji………… 3 točke
četrti………... 2 točke
- Pri mizi po 5
prvi…………. 5 točk
drugi………... 4 točke
tretji………… 3 točke
četrti………... 2 točke
peti…………. 2 točke, če so mešane mize (4+5)
peti…………. 1 točko, če so vse mize po 5
2.točka
Pred začetkom igranja
Zasedbo omizja določa žreb.
Igralci se za igralno mizo sedejo v smeri urinega kazalca, prvi sedež izbere igralec z najnižjo izžrebano številko .
Mešanje
Prvi meša igralec z najnižjo izžrebano številko, ta igralec lahko tudi izbere s katerimi kartami se bo igralo.
Razdelitev kart
Ko je igralec karte premešal, mora obvezno ponuditi nasproti sedečemu igralcu, da karte privzdigne (zgornji kup kart da pod spodnji kup). Na mizi kjer igra 5 igralcev, ponudi za privzdigovanje drugemu nazaj.
Karte se deli po 6 skupaj, v smeri urinega kazalca. Delilec da najprej 6 kart za talon, nato pa v dveh krogih razdeli še preostale karte. Začne pri igralcu na njegovi levi - ta igralec bo imel tudi najvišjo prioriteto pri licitaciji.
V primeru, da je igralec, ki privzdiguje, kup 'zatolkel' se igralci na mizi izrečejo, katere karte po vrsti želijo. Delilec najprej oddeli 6 kart v talon, nato pa deli po 12 kart skupaj po izklicanem zaporedju. Če igralec , ki je prvi na vrsti za izbiro , izbere prve karte s talonom, mu delilec da 12 kart, ostalim po 12 kart po vrstnem redu sedenja in talon na koncu. Če igralec , ki je prvi na vrsti za izbiro , izbere prve karte brez talonom, delilec najprej oddeli 6 kart v talon, potem mu delilec da 12 kart, ostalim po 12 kart po vrstnem redu sedenja.
V primeru 'zatalanja' je postopek tak: prvič je opozorilo, drugič -20, tretjič -40, nato -80 (množi se z 2) … ; zatalanje NE pišemo v radelcu! Igralec, ki se je 'zatalal' mešanje ponovi.
3.točka
Licitacija
Igra se začne z normalnim izklicevanjem (prva igra NI obvezni klop), začne igralec, ki sedi levo od tistega, ki je delil karte. Ta igralec ima prednost in licitira trojko; igramo na obvezno 3 (kar pomeni, če gredo ostali igralci na mizi naprej, lahko tisti, ki ima pravico do licitacije igra trojko, viša igro ali pa kliče klop).
Igramo v smeri kazalcev na uri.
Velja pravilo, da se ne more licitirati po vrednosti nižje ali enake igre kot je že bila licitirana. Enako igro se lahko licitira le, če ima ta igralec višjo prioriteto kot igralec, ki je to igro že izbral. Najvišjo prioriteto ima igralec, ki je licitiral trojko, najnižjo pa igralec, kateri je delil karte. Torej, trojko lahko igra le igralec, ki je imel prednost. Ko si je določeni igralec izboril igro (licitator), pri tem so ostali izstopili iz licitacije, lahko ta igralec izbere še višjo igro (lahko viša). Licitacija je s tem končana.
Samoruf (kličeš kralja, ki ga imaš sam v roki)
Primer, da igralec namerno ali nenamerno porufa samega sebe je dovoljen.
V takem primeru preostanek talona vedno pripade nasprotnikom, ne glede na to, če samorufan kralj pobere vzetek.
Če pusti monda v talonu, se mu piše -20, ne glede na to, kaj bo z kraljem.
4.točka
Pregled iger
Igra je dobljena brez razlike, če igralec (igralca) dosežeta 35 točk plus eno karto. Igra je zgubljena brez razlike, če igralca dosežeta 35 točk brez dodatne karte.
5.točka
Napovedi in tihi bonus
Zalaganje kraljev ni dovoljeno. Taroke, razen trule, je dovoljeno zalagati, vendar mora licitator soigralcem pokazati, katere taroke zalaga.
Potem, ko je igra licitirana in si aktivni igralec založi karte (če je to pač potrebno), se pričnejo napovedi bonusov - začne aktivni igralec. Napovedan bonus šteje DVAKRATNO, lahko pa ga med igro dosežemo tudi brez napovedi (tiho), v tem primeru šteje ENOJNO! Izjema je barvni valat, ki je vedno napovedan in šteje +/-125 točk (minus v primeru, če bonus ni osvojen), napove pa ga lahko samo igralec, ki je igral katerokoli od solo iger (solo 3, solo 2, solo 1 ali pa solo brez). Igra se po posebnih pravilih barvnega valata.
Obstajajo naslednje možnosti za ostale bonuse:
1. Tiha osvojitev (kralji, trula, valat, pagat ultimo, in kralj ultimo (glavna ekipa)):
- glavna ekipa - šteje se pozitivna vrednost bonusa
- pasivna ekipa - glavni ekipi se šteje negativna vrednost bonusa
2. Napoved bonusa s strani glavne ekipe (vsi bonusi razen barvnega valata)
- osvojitev bonusa - pripiše se +2x vrednost bonusa
- ne osvojitev bonusa - pripiše se -2x vrednost bonusa
- opomba: valata lahko napove samo glavni igralec
3. Napoved bonusa (trula, kralji, pagat ultimo) s strani pasivne ekipe
- osvojitev bonusa - pripiše se -2x vrednost bonusa glavni ekipi
- ne osvojitev bonusa - pripiše se +2x vrednost bonusa glavni ekipi
Bonusov se ne da napovedati (prav tako ne šteje tiha realizacija) pri KLOPU, BERAČU, ODPRTEM BERAČU, BARVNEM VALATU in VALATU. Pri vseh ostalih igrah pa je to dovoljeno.
Napovedani pagat se NE sme predčasno igrati, tudi če igra kaže na valat!!!!
Razen če je izsiljen.
Enako velja tudi za ultimo kralja!!!!
6.točka
Kontre za vse igre in bonuse,
Kontriranje je sestavni del igre in je dovoljeno.
V primeru renonsa morebitne kontre ne odpadejo, izjema je samo pri napačnem zalaganju kart (točka 10.)
Prednost pri kontriranju ima igralec, ki je imel obvezno tri, za njim ostali v smeri urinega kazalca.
a) Takoj po objavi vseh napovedi glavnega igralca in z izrekom »ležim, se igralci odločajo za kontre, ali ne, vendar vas opozarjamo, da naj bo kontriranje smiselno!!
Se pravi, vsi po vrsti (smer urinega kazalca) izjavijo »v redu« ali »dalje«, če ne želijo kontrati.
Kdor pa želi kako napoved kontrati, da izjavo »kontra na…«; vsako napoved posebej.
b) Kontro lahko vrne samo glavni igralec, ker je bil izzvan. Igralec, ki je bil porufan kontre ne sme vračati, čeprav je na kraju deležen enakega izračuna kot glavni igralec.
Če ima izklicevalec igre radelc, se seštevek, jasno, podvoji.
Kontra pri KLOPU. Igralec, ki da kontro pri klopu, lahko pobere štih. Če noben ni "poln" pišejo vsi dvojno v minus. Če je kateri igralec "poln", piše samo on dvojno v minus -140. Če kateri igralec nima štiha in noben ni "poln", piše samo on plus 140. Če je en igralec "poln", drug igralec pa nima štiha, pišeta samo ta dva igralca; prvi -70, drugi +70. Povsod se upoštevajo radelci. Igralec, ki piše v + se mu briše radlc.
Kontra je lahko samo ENA, se pravi ni nazaj (RE).
Če kateri igralec napove kontro, je potrebno to pred igro zapisati na listek
z veliko črko K . V primeru, da ni zapisa na listeku, lahko na koncu igre katerikoli igralec nasprotuje uveljavljanju kontre.
7.točka
DETALJNI OPISI IGER
KLOP
Klop se igra samo v primeru, če se vsi igralci izrečejo "naprej".
Klop je igra v minus (kolikor točk nabereš, toliko je minusa, upoštevajoč tudi radelc).
Če je pri klopu nekdo poln (35 + ena karta) piše samo on -70 oz. v radelcu -140.
Igralec, ki ne pobere ničesar (je prazen) in od ostalih igralcev noben nima 35 plus eno karto, piše on +70, oz. v radlcu +140, radlc se mu briše ostali ne pišejo nič minusa.
Če je en igralec "poln", drug igralec pa nima štiha, pišeta samo ta dva igralca; prvi -70, drugi +70. Upošteva se tudi radelc, pri igralcu, ki piše + se briše radlc.
- Velja pravilo obveznega prebijanja. Če ima naslednji po moči višjo karto od tedaj najmočnejše, jo mora obvezno vreči.
- Pagata se lahko odigra, če je to zadnja karta, oziroma če je izsiljen z ostalima dvema od trule.
- Talon ostane pokrit. Na vsakega od prvih šestih vzetkov se doda ena kart iz talona, ki pripada igralcu, ki je pobral vzetek.
- Ni bonusov.
TRI (10+razlika), DVA (20+razlika), ENA (30+razlika)
- Če je licitirana katera od teh iger, se najprej kliče kralja s strani glavnega igralca (igralca, ki je igro izlicitiral). Igralec, ki ima klicanega kralja, bo soigralec glavnega igralca.
- Če je kralj v talonu, pomeni da glavni igralec igra sam! V tem primeru lahko kralja vzame ali pa ga pusti v talonu. Če kralja pusti v talonu, talon pripada nasprotnikom. Če pa kralja vzame in z njim pobere vzetek, mu pripada talon. Lahko pa klicanega kralja napove kot kralja ultimo.
- Trojko lahko igra samo igralec, ki ima prednost (pravilo obvezne trojke).
- Napovejo se lahko vsi bonusi razen barvnega valata.
Posebnost: uvajamo negativne bonuse
Če sta v talonu mond in rufan kralj v različnih kupčkih za menjavo, pa igralec vzame rufanega kralja in pusti monda v talonu, se mu vrednost monda šteje takole:
• rufan kralj 'gre okoli' – mond se ne odšteje, saj igralec pobere talon, torej ga je 'spravil domov'
• rufan kralj ne pobere vzetka : mond se odbija od skupnega seštevka v vrednosti -20 točk
Točke za monda, ki ga pustimo v talonu se ne množi z radelci.
SOLO TRI (40+razlika), SOLO DVE (50+razlika), SOLO ENA (60+razlika)
- Pri teh igrah igralec igra sam (solo).
- Možna je napoved vseh bonusov, razen bonusa kralj ultimo.
- Igro prične igralec , ki je pri licitaciji imel obvezno 3
Pri igrah: TRI, DVA, ENA, SOLO TRI, SOLO DVE IN SOLO ENA je igra dobljena z seštevkom 35 plus ena karta.
in 35 brez dodatne karte je igra izgubljena!!!
BERAČ (70)
- Je ena izmed redkih iger, kjer igralec ne sme pobrati nobenega vzetka. V kolikor pobere kakšen vzetek, je izgubil in piše -70. Igra se v tem primeru takoj konča.
- Velja pravilo obveznega prebijanja.
- Igralec, ki je licitiral igro (glavni igralec), tudi začne. Nato pa vodi vzetek tisti, ki je pobral prejšnjega (tako kot je običajno).
- Talon ostane pokrit, in se ga ne sme pogledati do konca igre.
- Ni bonusov.
SOLO BREZ (80+razlika)
- Začne glavni igralec.
- Možna je napoved vseh bonusov, razen bonusa kralj ultimo.
- Enako kot katerakoli od solo iger, le da talon ostane pokrit do konca igre - pripada seveda ostalim trem igralcem.
ODPRTI BERAČ (90)
- Začne glavni igralec.
- Enako kot pri beraču. Le da glavni igralec po prvem vzetku položi vse karte na mizo, tako da so vidne vsem ostalim igralcem, ki pa svojih kart NE razkrijejo.
BARVNI VALAT (125)
- Začne glavni igralec.
- Aduti so vse 4 barve + taroki. Torej, če glavni igralec vrže barvo, je barva močnejša od taroka, če pa vrže taroka, je tarok močnejši od barve. Za zmago (+125) mora pobrati vse vzetke, v kolikor enega izgubi, se igra konča in piše -125.
- Ni bonusov.
VALAT (250)
- Začne glavni igralec.
- Za zmago je potrebno pobrati vse vzetke, v kolikor se enega izgubi, je igra izgubljena.
- Ni bonusov.
8.točka
Posebnosti v igri
a) Kraljevski trik
- Če padejo hkrati pagat, mond in škis, pobere pagat. Ne glede na vrstni red in pri katerikoli igri, razen v primeru barvnega valata; če bi glavni igralec vrgel barvo, ostali trije pa palčko, škisa in monda tedaj pobere barva, ker je le ta adut.
- Če je pri klopu trula ločena in padeta škis in mond, MORA igralec, ki ima pagata, le tega OBVEZNO vreči
b) Izguba monda (mondfang)
- V primeru da igralec monda izgubi (z njim ne pobere vzetka), med igro ali pa če ga pusti v talonu (razen v primeru, da kasneje osvoji talon), nemudoma piše -20.
- To ne velja pri kateremkoli valatu, beraču, odprtem beraču ali klopu.
c) Obvezno prebijanje
- Obvezno je vreči po vrednosti višjo karto od tedaj najmočnejše karte na mizi. Denimo da sta na mizi že mond in škis, tedaj je obvezno vreči pagata - pagat pobere vzetek.
- Velja pri igrah: klop, berač in odprti berač
9.točka
Radelci
Radelce dobimo, ko se igra katerakoli od iger ki je vredna 70 ali več. Radelc se pripiše na koncu igre vsakemu igralcu in se za to igro ne upošteva. Vrednost igre se podvoji, če ima glavni igralec vsaj en radelc od prejšnjih iger. V primeru da je igro dobil, se glavnemu igralcu radelc izbriše, sicer (v primeru poraza) se radelc ohrani. Pri igri v 4+1radelc piše tudi igralec, ki počiva.
Radelce na kraju NE odštevamo!!
10.točka
RENONS
Renons lahko kliče katerikoli igralec med ali po koncu igre. Renons mora dokazati.
Renons se lahko kliče pri:
- prehitevanju z napovedovanjem bonusov (denimo, da nekdo napove ultimo kralja, preden si je licitator legal karte)
- napačno odigrani karti (posebnost pri tem pod točko a))
- kazanje/gledanje kart nasprotniku
- komentiranje potez med igro
- namigih, ali besedno opozarjanje igralca, da ga nasprotnik »zavaja«
- nakazovanju izigrane karte soigralcu
- napačnem zalaganju (obširneje opisano pod točko b))
Vrednost renonsa je pri igrah 3, 2, 1, solo3, solo2, solo1, klop in berač -70, pri solo brez -80, pri odprtem beraču -90, barvnem valatu -125, valatu -250 UPOŠTEVAJOČ VSE BONUSE
Negativne točke piše samo igralec, ki je naredil renons.
V primeru, da je naredil renons »kontraš« piše samo on minus za kar je dal kontro (ostali ne), glavni igralec pa piše v plus napovedano igro, pri čemer se upoštevajo obema radelci.
Vse napovedane kontre, v primeru renonsa, se upoštevajo vključno z radelci!
Radeljc se v primerih pisanja v plus (+) tudi briše!!!
PRI TEH RENONSIH IGRE NE PONAVLJAMO.
a) Napačno odigrana karta
Oprostitev renonsa je opravičena samo v enem in edinem primeru in ta je:
-če v trenutku igralec, ko je položil karto, opazi napako in le to takoj potegne nazaj še preden se karte poberejo, (vemo, da na e-mestu to ni mogoče, zato tukaj ta upošteva).
Vendar to velja samo za karte, katere bi moral OBVEZNO igrati!!!! Ne velja to za karte, češ prevelik šmir, oziroma premajhen šmir
b) Napačno zalaganje kart
- Napačnega leganja se ne opozarja preden glavni igralec reče: «Ležim«
- igralec, ki je bil rufan ne sme opozoriti glavnega, da je storil napako še preden se je igra pričela; če to stori je nosilec renonsa on, ker opozarja in se s tem tudi izdaja, da je morebitni porufanec
- v primeru, če se takoj opazi napačno leganje in ko glavni igralec izreče:«Ležim..«, se NE SME KONTRATI; počaka se, da padejo prve karte in nato se nato ustavi igra in pove glavnemu, da je storil napako; na tak način lahko ustavijo vsi tudi porufani (da igra ne teče do kraja, kar je brez smisla) – v tem primeru piše renons samo glavni igralec (-70 z upoštevanjem radelca)
- če nekdo napove kontro, pa ni opazil te napake pri leganju, nekdo drugi pa in igro po prvih kartah ustavi, se kontra ne upošteva (ker se smatra, da je bilo lahko zlonamerno)
- če je bilo napak leganje, pa igralci niso tega opazili in šele, ko je to na kraju razvidno, pišejo renons samo glavnemu igralcu. NE UPOŠTEVAJO SE MOREBITNE KONTRE!!
- igralec napove, da »leži«, nato pa takoj opazi, da je napak legal, je pošteno, da ne »vleče« igre dalje; prizna napako in piše renons.
DELNI RENONS
Pri napovedi rufanega kralja kot zadnjega.
Če glavni igralec pred koncem položi dve ali več kart, ker ima zanesljivo vse štihe še do kraja, se ne prizna napoved ultimo kralj; šteje se kot predčasno odigran kralj – kot, da je bil ujet med igro; to je delni renons. Upošteva se morebitna kontra na ultimo kralja.
PRI VSEH RENONSIH SE UPOŠTEVAJO RADELJCI !!
11. točka
NAJSTROŽJI UKREPI
VSE IGRE JE TREBA ODIGRATI DO KRAJA !
(izjema je predčasno odkritje renonsa)
MOTENJE, NAMIGOVANJE ALI SVETOVANJE IGRALCEM PRI MIZI, KI ŠE NISO ZAKLJUČILI Z IGRO, SE BO KAZNOVALO Z -25 TOČK TURNIRSKIH!!!
V primeru ponavljajočih se 'tehničnih' in nešportnih renonsov, bo igralec izključen s turnirjev.
Igralca, ki vrže karte na mizo in igro samovoljno zapusti, ali kakorkoli otežuje igro, pred koncem kroga, se ga diskvalificira. Izgubi tudi pravico do udeležbe na naslednjih turnirjih.
12. točka
DOLOČITEV VRSTNEGA REDA NA TURNIRJIH
Za določitev končnega vrstnega reda se najprej upoštevajo osvojene točke v vseh treh krogih, potem se upošteva seštevek povprečij vseh treh krogov(osvojen rezultat – povprečje mize).
POSODOBLJENO: SEPTEMBER 2021 |
|